Till veckan tänkte jag visa er hur man gör den här frisyren. En enkel, men fin vardagsfrisyr som sticker ut lite.
söndag 29 januari 2012
onsdag 4 januari 2012
Utbakad fläta
Nu tänkte jag visa er hur ni gör en utbakad fläta! Här kommer bilder som visar steg för steg.
| Börja med att borsta igenom håret. |
![]() |
| Dela upp håret i tre delar, lägg den vänstra delen under den mittersta (de bildar ett kors) |
| Korsa den vänstra delen med den högra, håll händerna som på bilden (lättast då) |
| Ta en del hår till den mittre delen och fläta med ... |
| Du flätar håret underifrån (du lägger alltså inte håret ovanpå som i den inbakade flätan) |
| Gå över till andra sidan och ta en hårslinga och fläta med på samma sätt. |
| Fortsätt på samma vis. |
| När det inte finns något mer hår att fläta med fortsätter du med en vanlig fläta. |
| Klart! Ett tips är att dra ut själva flätan i sidorna lite, då ser den tjockare ut! |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

